Driven by you.

Veelgestelde vragen

Kunt u uw antwoord op uw vraag niet snel genoeg vinden? Hier vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Allemaal geclusterd, zodat u gemakkelijk en snel het antwoord op u vraag vindt. 

Veelgestelde vragen over Onderhoud & Reparatie

De Driessen Autogroep heeft de mogelijkheid om online een afspraak in te plannen met behulp van de onlineplanner.

Ook kunt u telefonisch een afspraak maken; 040 – 264 57 57

Mocht het zo zijn dat u niet meer verder kunt of mag rijden, dan kunt u, wanneer u daar recht op heeft, gebruik maken van uw assistancepas. Hierop staat een telefoonnummer welke u 24 u per dag, 7 dagen per week kunt bellen. Een overzicht van deze telefoonnummers:

Alfa Romeo:
Klantenservice Alfa Romeo: 00800-25320000
Specifiek voor de Alfa Romeo 8C: 00800-25328200

Citroen:
Citroen Assistance (vanuit Nederland): 0800-0222244

Honda:
Honda Assistance vanuit Nederland: 0800-0991242
Honda Assistance vanuit het Buitenland: + 31 70 314 5121

Mitsubishi:
Mitsubishi Motors Assistance: 0592-390 871

Nissan :
Nissan Alarmservice : 026-3553377

Opel:
Opel Assistance: 0800-0991222
Opel Ampera Assistance: 0800-020 59 15

Suzuki:
Suzuki Mobiliteitsservice : 020-851 22 72

Toyota:
Toyota Pech-hulp: vanuit Nederland: 0800 – 2200025
Toyota Pech-hulp: vanuit buitenland: +31-205929836

Chevrolet:
Chevrolet Euroservice : 0800 – 0233790

Athlon Service Center:
Ahtlon Alarmcentrale: 036-547 4444

Maserati:
Maserati Assistance: 0032-25337956

Driessen Autogroep (niet in alle gevallen gratis)
Alarmnummer: 026-3553314

Driessen Autolease:
Alarmnummer: 040-2421000

Saab:
Saab Alarmservice in Nederland: 0592-390534
Saab Alarmservice vanuit buitenland: +31-703145897

Mocht u een afspraak met ons willen maken, dan kan dat via de onlineplanner of telefonisch op telefoonnummer 040 – 264 65 60

Wanneer u een afspraak bij ons heeft gemaakt voor onderhoud en/of reparatie van uw auto waarderen wij het zeer wanneer u 10 minuten van te voren aanwezig zou kunnen zijn.

Aan het inzetten van een vervangende auto zijn altijd kosten verbonden tenzij anders is afgesproken. Wanneer u in het bezit bent van een leaseauto is het afhankelijk van uw leasecontract, of de kosten voor het inzetten van een vervangende auto vergoedt worden of aan u worden doorbelast door uw leasemaatschappij.

Om u snel van dienst te kunnen zijn kunt u het beste een afspraak maken. Wanneer u langskomt zonder afspraak is het niet zeker dat wij u direct kunnen helpen.

Maak nu online een afspraak via de online afspraakplanner.

Voor de actuele openingstijden verzoeken wij u te kijken op de website van de desbetreffende vestiging; overzicht vestigingen

Wij waarderen het zeer wanneer u 10 minuten voor uw afspraak uw auto al zou willen afgeven bij de receptie.

Wilt u vroeg in de ochtend uw auto brengen? De meeste receptionisten zijn al om 7:45 aanwezig. In verband met de veiligheid hebben we liever niet dat er sleutels in de brievenbus worden gegooid. Mocht u dit wel doen, dan is dit geheel voor uw eigen risico. U kunt uw auto ook een dag van te voren brengen.

Wij adviseren om bij elke onderhoudsbeurt een brandstofreiniger te laten toevoegen aan uw brandstof. Dit zodat deze het gehele brandstofsysteem reinigt. Het brandstofsysteem bestaat uit brandstoftank, brandstofpomp en het gehele injectiesysteem.

Wij adviseren een brandstofreiniger omdat het uw brandstofverbruik verlaagt en de motorprestaties verbetert. Daarnaast garandeert het een optimale verbranding. Verwijdert het vuil in de injectoren en de brandstofpomp en beschermt het tegen corrosie en vermindert de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen.

Een bandenlabel is gebaseerd op drie criteria: rolweerstand, grip op nat wegdek en het geluidsniveau van de band.

De betekenis van een lampje kunt u altijd opzoeken in uw instructieboekje van uw auto. Over het algemeen is de regel dat wanneer er een rood lampje brand u direct dient te stoppen met rijden, bij een geel lampje zo spoedig mogelijk naar dichtst bijzijnde dealer moet gaan en dat er bij groen niets aan de hand is.

Mocht het zo zijn dat u niet meer verder kunt of mag rijden, kunt u, wanneer u daar recht op heeft, gebruik maken van uw assistancepas. Hierop staat een telefoonnummer welke u 24 u per dag, 7 dagen per week kunt bellen. Een overzicht van deze telefoonnummers:

TELEFOONNUMMERS BIJ PECH ONDERWEG

Alfa Romeo

Klantenservice Alfa Romeo: 00800-25320000

Specifiek voor de Alfa Romeo 8C: 00800-25328200

Citroen:

Citroen Assistance (vanuit Nederland): 0800-0222244

Fiat:

Klantenservice Fiat: 00800-3428 0000

Honda:

Honda Assistance vanuit Nederland: 0800-0991242

Honda Assistance vanuit het Buitenland: + 31 70 314 5121

Mitsubishi:

Mitsubishi Motors Assistance: 0592-390 871

Nissan :

Nissan Alarmservice : 026-3553377

Opel:

Opel Assistance: 0800-0991222

Voor Opel Ampera : Opel Ampera Assistance: 0800-020 59 15

Suzuki:

Suzuki Mobiliteitsservice : 020-851 22 72

Toyota:

Toyota Pech-hulp: vanuit Nederland: 0800 – 2200025

Toyota Pech-hulp: vanuit buitenland: 0031-205929836

Chevrolet:

Chevrolet Euroservice : 0800 – 0233790

Athlon Service Center:

Ahtlon Alarmcentrale: 036-547 4444

Maserati:

Maserati Assistance: 0032-25337956

Driessen Autogroep (niet in alle gevallen gratis)

Alarmnummer: 026-3553314

Driessen Autolease:

Alarmnummer: 040-2421000

Saab:

Saab Alarmsercice in Nederland: 0592-390534

Saab Alarmservice vanuit buitenland: 0031-703145897

Mocht u een afspraak met ons willen maken, dan kan dat via de onlineplanner of telefonisch op telefoonnummer 040 – 264 57 57

Voor het vervangen van een lampje kunt u tijdens kantooruren altijd langs komen. In de meeste gevallen is het niet nodig om hiervoor een afspraak te maken echter in sommige gevallen kan het vervangen van een lampje de nodige tijd in beslag nemen. Wij zullen u bij aankomst hierover informeren zodat u weet wat de wachttijd is.

 

U kunt, wanneer u daar recht op heeft, gebruik maken van uw assistancepas. Hierop staat een telefoonnummer welke u 24 u per dag, 7 dagen per week kunt bellen. Een overzicht van deze telefoonnummers:

TELEFOONNUMMERS BIJ PECH ONDERWEG

Alfa Romeo

Klantenservice Alfa Romeo: 00800-25320000

Specifiek voor de Alfa Romeo 8C: 00800-25328200

Citroen:

Citroen Assistance (vanuit Nederland): 0800-0222244

Fiat:

Klantenservice Fiat: 00800-3428 0000

Honda:

Honda Assistance vanuit Nederland: 0800-0991242

Honda Assistance vanuit het Buitenland: + 31 70 314 5121

Mitsubishi:

Mitsubishi Motors Assistance: 0592-390 871

Nissan :

Nissan Alarmservice : 026-3553377

Opel:

Opel Assistance: 0800-0991222

Voor Opel Ampera : Opel Ampera Assistance: 0800-020 59 15

Suzuki:

Suzuki Mobiliteitsservice : 020-851 22 72

Toyota:

Toyota Pech-hulp: vanuit Nederland: 0800 – 2200025

Toyota Pech-hulp: vanuit buitenland: 0031-205929836

Chevrolet:

Chevrolet Euroservice : 0800 – 0233790

Athlon Service Center:

Ahtlon Alarmcentrale: 036-547 4444

Maserati:

Maserati Assistance: 0032-25337956

Driessen Autogroep (niet in alle gevallen gratis)

Alarmnummer: 026-3553314

Driessen Autolease:

Alarmnummer: 040-2421000

Saab:

Saab Alarmsercice in Nederland: 0592-390534

Saab Alarmservice vanuit buitenland: 0031-703145897

Mocht u hier geen recht op hebben, neem dan contact met ons op telefoonnummer 040 – 264 57 57

U kunt bij ons pinnen en u heeft ook de mogelijkheid om met een creditcard te betalen (VISA & Mastercard). I.v.m. uw en onze veiligheid nemen wij geen grote bedragen contant aan.

Neem gerust contact met ons op telefoonnummer 040 – 264 57 57. Wij kijken graag voor u wat wij voor u kunnen betekenen.

APK

Hoe vaak u uw auto dient te laten APK keuren is afhankelijk van de leeftijd van uw auto en op wat voor brandstof u rijd. Controleer uw APK datum.

U kunt dit ook bij ons navragen, wij kijken het graag voor u na. 040 – 264 57 57

Voor de APK keuring hoeft u geen papieren mee te nemen.

Een APK keuring kost € 19,95,= all in. Wanneer u uw APK keuring tegelijkertijd met de onderhoudsbeurt laat uitvoeren, krijgt u van ons de APK gratis.

Bovenstaande geldt niet voor al onze bedrijven, er zijn namelijk enkele uitzonderingen.

Bij Toyota kost een APK altijd € 19,95 incl. BTW ook wanneer deze gecombineerd wordt met een onderhoudsbeurt.

Wanneer u in het bezit zijn van bijvoorbeeld een My Opel, My Citroën, EHAB pas Fiat en Alfa etc. is de APK in de meeste gevallen altijd gratis.

Naast onze eigen aftersalesacties omtrent de APK hebben de diverse importeurs ook vaak acties.

Onderhoud

Om de kwaliteit van uw auto te waarborgen is het van belang dat u de reguliere onderhoudsbeurten tijdig laat uitvoeren. Voor het behoud van uw garantie is het ook van belang dat u de door de importeur voorgeschreven onderhoudsbeurten uit laat voeren.

Wat een onderhoudsbeurt kost hangt af van uw merk/model auto en welke onderhoudsbeurt uw auto nodig heeft. Graag informeren wij u wat de kosten zullen zijn. Neem gerust contact met ons op 040 – 264 57 57.

Bij een onderhoudsbeurt controleert de monteur uw auto op meerdere aspecten. Welke aspecten dit zijn is afhankelijk van het merk/model. Afhankelijk van de leeftijd van uw auto en het aantal gereden kilometers worden er nog andere aspecten vervangen; luchtfilter, brandstoffilter, bougies, distributieriem, olie, oliefilter of interieurfilter.

Juist als u weinig kilometers maakt is het van belang dat u de olie laat verversen van uw auto. De olie veroudert en verliest haar smeercapaciteit doordat er vocht bij komt. Dit vocht verdampt bij lange afstanden, maar bij weinig gebruik en korte afstanden krijgt vocht geen kans om te verdampen. Om deze reden is het van belang om minimaal een keer per jaar de olie te laten verversen. Rubbers en slangen slijten door veroudering. Bij een onderhoudsbeurt controleert de monteur deze op droogscheuren en slijtage.

Onder de dekking van de fabrieksgarantie vallen enkel alleen reparaties of vervanging van een defect onderdeel als gevolg van een product- en/of fabricagefout. Hier kan per merk verschil in zitten informeer naar de voorwaarden bij uw verkoopadviseur of controleer uw garantieovereenkomst.

Alle diensten onder één dak. Zorgeloos rijden begint hier

Voor iedere vraag hebben wij een oplossing, zodat u altijd veilig en zorgeloos op weg kunt. Met ons One-Stop-Shop principe bieden wij een totaalpakket aan mobiliteitsoplossingen. Alle diensten onder één dak. Zo kunnen wij u optimaal van dienst zijn en de service bieden die u van ons mag verwachten. Dát is mobiliteit zonder zorgen. Onze mensen maken het verschil. Dát is typisch Driessen. Driven by you.

Komt u er niet uit?

Staat uw vraag er niet tussen of kunt u niet vinden wat u zoekt? Neem dan contact op met ons Klanten Contact Center. Dit kan telefonisch, per e-mail of chat. Liever direct contact? Kom dan langs bij een van onze vestigingen. Wij helpen u graag! Driven by you.

 

Driessen Klantenservice

Op driessenautogroep.nl gebruiken wij cookies en andere technieken om uw ervaring op onze website te verbeteren en om advertenties te tonen, ook met tracking cookies van derden die uw internetgedrag volgen. Bekijk ons cookiebeleid.
Als u doorklikt gaat u akkoord met het plaatsen van de cookies en technieken.

Melding sluiten