Veelgestelde vragen over Onderhoud & Reparatie
Ik wil graag een werkplaatsafspraak maken.
De Driessen Autogroep heeft de mogelijkheid om online een afspraak in te plannen met behulp van de onlineplanner.
Ook kunt u telefonisch een afspraak maken; 040 – 264 57 57
Ik heb pech onderweg, wat moet ik nu doen?
Mocht het zo zijn dat u niet meer verder kunt of mag rijden, dan kunt u, wanneer u daar recht op heeft, gebruik maken van uw assistancepas. Hierop staat een telefoonnummer welke u 24 u per dag, 7 dagen per week kunt bellen. Een overzicht van deze telefoonnummers:
Alfa Romeo:
Klantenservice Alfa Romeo: 00800-25320000
Specifiek voor de Alfa Romeo 8C: 00800-25328200
Citroen:
Citroen Assistance (vanuit Nederland): 0800-0222244
Honda:
Honda Assistance vanuit Nederland: 0800-0991242
Honda Assistance vanuit het Buitenland: + 31 70 314 5121
Mitsubishi:
Mitsubishi Motors Assistance: 0592-390 871
Nissan :
Nissan Alarmservice : 026-3553377
Opel:
Opel Assistance: 0800-0991222
Opel Ampera Assistance: 0800-020 59 15
Suzuki:
Suzuki Mobiliteitsservice : 020-851 22 72
Toyota:
Toyota Pech-hulp: vanuit Nederland: 0800 – 2200025
Toyota Pech-hulp: vanuit buitenland: +31-205929836
Chevrolet:
Chevrolet Euroservice : 0800 – 0233790
Athlon Service Center:
Ahtlon Alarmcentrale: 036-547 4444
Maserati:
Maserati Assistance: 0032-25337956
Driessen Autogroep (niet in alle gevallen gratis)
Alarmnummer: 026-3553314
Driessen Autolease:
Alarmnummer: 040-2421000
Saab:
Saab Alarmservice in Nederland: 0592-390534
Saab Alarmservice vanuit buitenland: +31-703145897
Mocht u een afspraak met ons willen maken, dan kan dat via de onlineplanner of telefonisch op telefoonnummer 040 – 264 65 60
Hoe lang van te voren moet ik aanwezig zijn bij een werkplaatsafspraak?
Wanneer u een afspraak bij ons heeft gemaakt voor onderhoud en/of reparatie van uw auto waarderen wij het zeer wanneer u 10 minuten van te voren aanwezig zou kunnen zijn.
Krijg ik vervangend vervoer wanneer mijn auto bij jullie staat voor onderhoud/reparatie?
Aan het inzetten van een vervangende auto zijn altijd kosten verbonden tenzij anders is afgesproken. Wanneer u in het bezit bent van een leaseauto is het afhankelijk van uw leasecontract, of de kosten voor het inzetten van een vervangende auto vergoedt worden of aan u worden doorbelast door uw leasemaatschappij.
Moet ik een afspraak maken of kan ik ook gewoon langskomen?
Om u snel van dienst te kunnen zijn kunt u het beste een afspraak maken. Wanneer u langskomt zonder afspraak is het niet zeker dat wij u direct kunnen helpen.
Maak nu online een afspraak via de online afspraakplanner.
Hoe laat kan ik mijn auto brengen?
Voor de actuele openingstijden verzoeken wij u te kijken op de website van de desbetreffende vestiging; overzicht vestigingen
Wij waarderen het zeer wanneer u 10 minuten voor uw afspraak uw auto al zou willen afgeven bij de receptie.
Wilt u vroeg in de ochtend uw auto brengen? De meeste receptionisten zijn al om 7:45 aanwezig. In verband met de veiligheid hebben we liever niet dat er sleutels in de brievenbus worden gegooid. Mocht u dit wel doen, dan is dit geheel voor uw eigen risico. U kunt uw auto ook een dag van te voren brengen.
Wat is een brandstofreiniger?
Wij adviseren om bij elke onderhoudsbeurt een brandstofreiniger te laten toevoegen aan uw brandstof. Dit zodat deze het gehele brandstofsysteem reinigt. Het brandstofsysteem bestaat uit brandstoftank, brandstofpomp en het gehele injectiesysteem.
Waarom adviseren wij een brandstofreiniger?
Wij adviseren een brandstofreiniger omdat het uw brandstofverbruik verlaagt en de motorprestaties verbetert. Daarnaast garandeert het een optimale verbranding. Verwijdert het vuil in de injectoren en de brandstofpomp en beschermt het tegen corrosie en vermindert de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen.
Wat is een bandenlabel?
Een bandenlabel is gebaseerd op drie criteria: rolweerstand, grip op nat wegdek en het geluidsniveau van de band.
Er brandt een lampje op het dashboard, wat moet ik doen?
De betekenis van een lampje kunt u altijd opzoeken in uw instructieboekje van uw auto. Over het algemeen is de regel dat wanneer er een rood lampje brand u direct dient te stoppen met rijden, bij een geel lampje zo spoedig mogelijk naar dichtst bijzijnde dealer moet gaan en dat er bij groen niets aan de hand is.
Mocht het zo zijn dat u niet meer verder kunt of mag rijden, kunt u, wanneer u daar recht op heeft, gebruik maken van uw assistancepas. Hierop staat een telefoonnummer welke u 24 u per dag, 7 dagen per week kunt bellen. Een overzicht van deze telefoonnummers:
TELEFOONNUMMERS BIJ PECH ONDERWEG
Alfa Romeo
Klantenservice Alfa Romeo: 00800-25320000
Specifiek voor de Alfa Romeo 8C: 00800-25328200
Citroen:
Citroen Assistance (vanuit Nederland): 0800-0222244
Fiat:
Klantenservice Fiat: 00800-3428 0000
Honda:
Honda Assistance vanuit Nederland: 0800-0991242
Honda Assistance vanuit het Buitenland: + 31 70 314 5121
Mitsubishi:
Mitsubishi Motors Assistance: 0592-390 871
Nissan :
Nissan Alarmservice : 026-3553377
Opel:
Opel Assistance: 0800-0991222
Voor Opel Ampera : Opel Ampera Assistance: 0800-020 59 15
Suzuki:
Suzuki Mobiliteitsservice : 020-851 22 72
Toyota:
Toyota Pech-hulp: vanuit Nederland: 0800 – 2200025
Toyota Pech-hulp: vanuit buitenland: 0031-205929836
Chevrolet:
Chevrolet Euroservice : 0800 – 0233790
Athlon Service Center:
Ahtlon Alarmcentrale: 036-547 4444
Maserati:
Maserati Assistance: 0032-25337956
Driessen Autogroep (niet in alle gevallen gratis)
Alarmnummer: 026-3553314
Driessen Autolease:
Alarmnummer: 040-2421000
Saab:
Saab Alarmsercice in Nederland: 0592-390534
Saab Alarmservice vanuit buitenland: 0031-703145897
Mocht u een afspraak met ons willen maken, dan kan dat via de onlineplanner of telefonisch op telefoonnummer 040 – 264 57 57
Mijn voor- of achterlicht is kapot, kan ik er zo mee langskomen of dien ik hiervoor een afspraak te maken?
Voor het vervangen van een lampje kunt u tijdens kantooruren altijd langs komen. In de meeste gevallen is het niet nodig om hiervoor een afspraak te maken echter in sommige gevallen kan het vervangen van een lampje de nodige tijd in beslag nemen. Wij zullen u bij aankomst hierover informeren zodat u weet wat de wachttijd is.
Ik heb mijn auto in het slot gegooid en mijn sleutels liggen er nog in. Wat kan ik nu het beste doen?
U kunt, wanneer u daar recht op heeft, gebruik maken van uw assistancepas. Hierop staat een telefoonnummer welke u 24 u per dag, 7 dagen per week kunt bellen. Een overzicht van deze telefoonnummers:
TELEFOONNUMMERS BIJ PECH ONDERWEG
Alfa Romeo
Klantenservice Alfa Romeo: 00800-25320000
Specifiek voor de Alfa Romeo 8C: 00800-25328200
Citroen:
Citroen Assistance (vanuit Nederland): 0800-0222244
Fiat:
Klantenservice Fiat: 00800-3428 0000
Honda:
Honda Assistance vanuit Nederland: 0800-0991242
Honda Assistance vanuit het Buitenland: + 31 70 314 5121
Mitsubishi:
Mitsubishi Motors Assistance: 0592-390 871
Nissan :
Nissan Alarmservice : 026-3553377
Opel:
Opel Assistance: 0800-0991222
Voor Opel Ampera : Opel Ampera Assistance: 0800-020 59 15
Suzuki:
Suzuki Mobiliteitsservice : 020-851 22 72
Toyota:
Toyota Pech-hulp: vanuit Nederland: 0800 – 2200025
Toyota Pech-hulp: vanuit buitenland: 0031-205929836
Chevrolet:
Chevrolet Euroservice : 0800 – 0233790
Athlon Service Center:
Ahtlon Alarmcentrale: 036-547 4444
Maserati:
Maserati Assistance: 0032-25337956
Driessen Autogroep (niet in alle gevallen gratis)
Alarmnummer: 026-3553314
Driessen Autolease:
Alarmnummer: 040-2421000
Saab:
Saab Alarmsercice in Nederland: 0592-390534
Saab Alarmservice vanuit buitenland: 0031-703145897
Mocht u hier geen recht op hebben, neem dan contact met ons op telefoonnummer 040 – 264 57 57
APK
Hoe vaak moet mijn auto APK gekeurd worden en hoe weet ik wanneer dit is?
Hoe vaak u uw auto dient te laten APK keuren is afhankelijk van de leeftijd van uw auto en op wat voor brandstof u rijd. Controleer uw APK datum.
U kunt dit ook bij ons navragen, wij kijken het graag voor u na. 040 – 264 57 57
Mijn auto wordt APK gekeurd. Welke papieren dien ik hiervoor mee te nemen?
Voor de APK keuring hoeft u geen papieren mee te nemen.
Wat kost een APK keuring?
Een APK keuring kost € 29,95,= all in. Wanneer u uw APK keuring tegelijkertijd met de onderhoudsbeurt laat uitvoeren, krijgt u van ons de APK gratis.
Bovenstaande geldt niet voor al onze bedrijven, er zijn namelijk enkele uitzonderingen.
Bij Toyota kost een APK altijd € 29,95 incl. BTW ook wanneer deze gecombineerd wordt met een onderhoudsbeurt.
Wanneer u in het bezit zijn van bijvoorbeeld een My Opel, My Citroën, EHAB pas Fiat en Alfa etc. is de APK in de meeste gevallen altijd gratis.
Naast onze eigen aftersalesacties omtrent de APK hebben de diverse importeurs ook vaak acties.
Onderhoud
Waarom moet ik mijn auto laten onderhouden?
Om de kwaliteit van uw auto te waarborgen is het van belang dat u de reguliere onderhoudsbeurten tijdig laat uitvoeren. Voor het behoud van uw garantie is het ook van belang dat u de door de importeur voorgeschreven onderhoudsbeurten uit laat voeren.
Wat kost een onderhoudsbeurt?
Wat een onderhoudsbeurt kost hangt af van uw merk/model auto en welke onderhoudsbeurt uw auto nodig heeft. Graag informeren wij u wat de kosten zullen zijn. Neem gerust contact met ons op 040 – 264 57 57.
Wat houdt een onderhoudsbeurt in?
Bij een onderhoudsbeurt controleert de monteur uw auto op meerdere aspecten. Welke aspecten dit zijn is afhankelijk van het merk/model. Afhankelijk van de leeftijd van uw auto en het aantal gereden kilometers worden er nog andere aspecten vervangen; luchtfilter, brandstoffilter, bougies, distributieriem, olie, oliefilter of interieurfilter.
Ik rijd heel weinig kilometers, waarom moet ik dan toch een onderhoudsbeurt laten uitvoeren?
Juist als u weinig kilometers maakt is het van belang dat u de olie laat verversen van uw auto. De olie veroudert en verliest haar smeercapaciteit doordat er vocht bij komt. Dit vocht verdampt bij lange afstanden, maar bij weinig gebruik en korte afstanden krijgt vocht geen kans om te verdampen. Om deze reden is het van belang om minimaal een keer per jaar de olie te laten verversen. Rubbers en slangen slijten door veroudering. Bij een onderhoudsbeurt controleert de monteur deze op droogscheuren en slijtage.
Waarom moet ik betalen voor een onderhoudsbeurt terwijl ik nog (fabrieks)garantie op mijn auto heb?
Onder de dekking van de fabrieksgarantie vallen enkel alleen reparaties of vervanging van een defect onderdeel als gevolg van een product- en/of fabricagefout. Hier kan per merk verschil in zitten informeer naar de voorwaarden bij uw verkoopadviseur of controleer uw garantieovereenkomst.
Komt u er niet uit?
Staat uw vraag er niet tussen of kunt u niet vinden wat u zoekt? Neem dan contact op met ons Klanten Contact Center. Dit kan telefonisch, per e-mail of chat. Liever direct contact? Kom dan langs bij een van onze vestigingen. Wij helpen u graag! Driven by you.